16

November 2008

TVB 41st Anniversary Award Results!

The 41st Anniversary Awards are finally out! I stayed up late to watch it live =D I was SO HAPPY with these results!! I’m so glad TVB did something right for once and gave the awards to ones who deserve them! The ones I wanted desperately included- Best Actor HaYu, Best Actress Michelle Yim, Best Supporting Actor Wayne Lai, Best Supporting Actress Tavia Yeung all went to them!! *YAY!!*ย  Congrats!!!! =D

And Yesh! I will always support you Raymond ^___^

Best Actor Award: Ha Yu (Moonlight Resonance)

Top 5
1. Roger Kwok (D.I.E)
2. Ha Yu (Moonlight Resonance)
3. Moses Chan (Moonlight Resonance)
4. Raymond Lam (Moonlight Resonance)
5. Kevin Cheng (Last One Standing)

I would have felt so sad and ripped off if HaYu didn’t win this award. Before Moonlight, I didn’t really like the roles HaYu played but his performance as JoBao was just ‘wow’- especially those crying scenes. He delivered the character so well that we grew from hating his selfish character so much at the beginning, to accepting him and loving his fatherly role, and hoping he could reunite with his family ๐Ÿ™‚ย  He really deserved this award and he has definitely gained my respect! ๐Ÿ˜€ Before the Award night, there were various interview clips and I felt that tell HaYu seemed a little upset about the award being potentially given to Raymond when he was the stronger actor. The stood firmly that the Award should go to the best actor, and not determined because of some dinner-contract-or-what-not ๐Ÿ™‚ย  It was also quite comforting to have Lee See Kei present the award to him and how she prepared a tissue for him ^^ As for Raymond, I know he can win this award in the future =D ! I am a little surprised that Moses Chan got into top 5 for his role, while Tavia was put into Supporting Category…I sorta think Damien Lau should have replaced Moses in Top 5. I would also have preferred that Kevin won Best Actor in 2006 for his performance in Last One Standing rather than Under the Canopy of Love lol His performance, along with Roger was awesome, but we all sorta knew it was going to go to someone from Moonlight Resonance.

P.s: It was also interesting to see the competition between Raymond and HaYu among top 5,ย  since these two are the only 2 out of the 5 who has never won Best Actor Award before.

Best Actress Award: Michelle Yim (Moonlight Resonance)

Top 5
1. Liza Wang (Wars of In-Laws 2)
2. Sonjia Kwok (D.I.E)
3. Linda Chung (A Journey Called Life)
4. Louise Lee See Kei (Moonlight Resonance)
5. Michelle Yim (Moonlight Resonance)

YAY for Michelle!! I always liked Michelle Yim as an actress and her performance as Yan Hong was just awesome. Like HaYu, I felt Michelle truly deserved the award and she wanted the award desperately too. She was very hopeful and I’m glad she won it =D
The presenters for this award were very entertaining haha, they kept talking about the veterans’ age, back in 19xx when they were ‘young’ XD (I must add I’m still so attracted to Michelle’s beauty, especially for her age XD haha) The nominations for Best Actress Award this year were really competitive. I was surprised that Susanna being one of the three in MR being highly popular for the award didn’t get into top 5…I’m happy for Linda getting in top 5 for her role in Journey Called Life- I’m still moved by the scene where she was crying as she was calling out to her dead baby..it was so realistic. I also liked Liza’s O-jie performance in WOIL2~ and felt kinda bad for her when she looked upset throughout the night, knowing she didn’t have much chance taking the award home because of Moonlight Resonance’s popularity (Same went with Roger)

Best Supporting Actor: Wayne Lai (The Gentle crackdown 2)

Top 5
1. Tsui Wing (Best Selling Secrets)
2. Derek Kwok (Wars of In-Laws 2)
3. Wayne Lai (The Gentle Crackdown 2)
4. Chow Chung (Moonlight Resonance)
5. Him Law (Your Class or Mine)

I’ve never really highly regarded the Best Supporting Actor and Actress Award- Mainly because for previously years, I felt that they went to people whom I didn’t think deserve them. The Best Supporting Actor/Actress Award should be highly regarded- just like those of Best Actor and Actress (except taken on the Supporting roles)- but this year, the quality of the award has finally been brought back up to its highly regarded status because of the two most deserving winners ๐Ÿ˜€ Congratulations to Wayne!! YAY!! I’m so happy for him!! He is one of the Best Supporting Actors TVB has and I’m glad he is finally getting recognised! I also liked all the cheers and applause he had =) I’m excited to hear that he’ll be taking a lead role next year!

On a side not, I think its silly that Him Law is even in Top 5 ..especially compared to Wayne Lai- I’m laughing. There are others more deserving..

Best Supporting Actress Award: Tavia Yeung (Moonlight Resonance)

Top 5
1. Nancy Wu (Silver Chambers of Sorrow)
2. Tavia Yeung(Moonlight Resonance)
3. Fala Chen (Moonlight Resonance)
4. Kate Tsui (Moonlight Resonance)
5. Lee Heung Kam (Moonlight Resonance)

YAY for Tavia!!! ๐Ÿ˜€ !! She’s finally being recognized *tears* lol I really liked her performance as Ah Yuet from MR and her acting is just awesome, especially those crying scenes. I also loved Fala and Lee Heung Kam and I thought it was just so sweet of Tavia to especially mention Lee Heung Kam – that she was, in her heart, the Best Supporting Actress ^___^ Fala so hugged her and I felt it was really comforting and geninue~

P.s: I love Tavia’s purple dress :3

Most Favourite Male Character Award: Raymond Lam (Moonlight Resonance)

Top 5
1. Kenneth Ma (Survivor’s Law 2)
2. Roger Kwok (D.I.E)
3. Michael Tse (Money Making Recipe)
4. Ha Yu(Moonlight Resonance)
5. Raymond Lam (Moonlight Resonance)

I love ‘Goon Ga Jai’!! XD Go Raymond!! His character was just sooo sweet!! I’m so happy he won this award, especially how he didn’t win it last year with his Alfred character which I also loved.

I’m a bit speechless seeing Michael Tse on top 5 for his Money Making Recipe role =X

Most Favourite Female Character Award

Top 5
1. Charmaine Sheh (Word Twisters Adventures)
2. Louise Lee See Kei(Moonlight Resonance)
3. Susanna Kwan (Moonlight Resonance)
4. Fala Chen (Moonlight Resonance)
5. Linda Chung (Legend of Demigods)

Once again this category is quite competitive. I like all the characters in top 5ย  but we all have to love HorMa though ๐Ÿ™‚

If only Fala got a bigger role…

Most Improved Actress Award: Nancy Wu

Top 5
1. Selena Li
2. Nancy Wu
3. Toby Leung
4. Sharon Chan
5. Tavia Yeung

I was actually hoping Selena would win it for this category, but I guess I haven’t seen Silver Chambers of Sorrow to really judge Nancy’s performance. I did like her in Demigods though and I’ve seen her hard efforts put into Strictly Come Dancing 2 so I’m happy she won. As long as it didn’t go to Toby(especially) or Sharon I’m over the moon lol

Most Improved Actor Award: Wong Cho Lam

1. Wong Cho Lam
2. Johnson Lee
3. Tsui Weng
4. Derek Kwok
5. Oscar Leung

I loved his speech XD He was so hilarious! XD He seems to have achieved a lot and its great to see such enthusiastic TVB artist!

Best Series Award: Moonlight Resonance

Top 3
1. Best Selling Secrets
2. D.I.E
3. Moonlight Resonance
I’m surprised Best Selling Secrets got into top 3 lol Other than that, I don’t have much more to add than to congratulate the whole MR crew for such a great production for us to watch. Its ability for its sequel to exceed its Preque and peaking 50s rating is a great achievement!
I wonder why Wayne didn’t go on stage with the rest of the crew..?

Lifetime Achievement Honour Award: Paul Chun

I’ve always like Paul Chun as a Supporting Actor ๐Ÿ™‚ I like his presence in TVB series because of the familiarity we have with him. I think this Lifetime award must be very special~ and I’m happy for him =) I agree with what he said about the award..it felt like TVB was saying that he was going to retire soon or something but I’m glad he has reassured acting being his interest and he wil continue to act, act and act! ๐Ÿ˜€

Popularity Award: Raymond Lam
YAY for Raymond winning two awards!! ๐Ÿ˜€ I feel Raymond really deserves this award…Everyone knows how popular he has gone, so even if he didn’t win Best Actor, we all know he’s a favourite in many people’s heart. We’re supporting you Raymond, so never give up and continue to work hard!!! =D
Fashion Attraction Award: Myolie Wu

I think this award is kinda random..was it only based on what she wore that night or throughout her TVB career? Doesn’t make much sense if you ask me, and I feel like its a side-award just to keep her happy…

All in all, this years award results are truly deserving and I think everyone’s happy with it =D My favourite presenters included: Adam Cheng, Michael Lai, Bak Biu (for Best Actress Award),ย  Anthony Wong(for Best Supporting Actress), Eric Tsang, Louis Yuen, Wong Cho Lam (Favourite Female Character Award). They were all so entertaining ๐Ÿ˜€ I thought Francis Ng and Dicky Cheung were a little awkward…lol

My favourite part of the show was actually the first bit when the nominees started coming out in threes and making a small promotion/intro for themselves ๐Ÿ˜€ i wished the audience gave more reaction though ahah


34 Responses to “TVB 41st Anniversary Award Results!”

  • ... says:

    wayne lai totally derserved ti won tis award…
    & johnson lee has talent in acting…one day,he will get the most improve actor award…

  • lola says:

    omg…yay! im sooo happy w/ the results too….just like the 4 you mentioned! although ray didn’t win best actor [i thought ha yu deserved it more for MR] im still happy ray got 2 awards [most fav character and blog award, which is SOOOOO MUCH MORE DESERVING =DDD]! Congrats to all…can’t wait for the pics =D

  • miniJC says:

    YAY! Congrats to all the winners. They deserved the awards. =) Looking forward to seeing the show soon…

  • ri says:

    YAY! i’m super super super happy with the results too! Moonlight swept like super a lot of nominations AND awards!:D the most deserving has to be Michelle Yim as “Yan Hong”. fabulous performance! and of course, Tavia, Raymond and Ha Yu. Eventhough Wayne Lai didn’t win for Moonlight, he’s still a super good actor! Excellent results! ๐Ÿ˜€ looking forward to the pics! ๐Ÿ˜€

  • Prinxess19 says:

    I am very pleased with the results as well. First of all MR totally deserved best series. I cried and laughed so much because of it.

    Ha Yu deserve best actor. He is fabulous as Ja Pai. One moment u hate his guts the next u just love him. Michelle is awesome as Hong Yee. Because I love her as the actress I cant get myself to hate her too much. I just think she is amazing as the evil stepmom. Tavia and Wayne totally deserve best supporting. Wayne was awesome in Gentle Crackdown 2. Tavia is awesome as Ah Yuet. Wat can I said. I am more than happy to know she applause LHK when she wins. So proud of her.

    Yes Raymond didnt win best actor but I think he deserve favorite male and most popularity. So glad that TVB didnt rigged the results just to give it to Kevin. Raymond is so stunning, cute & handsome that night. I am happy for him.

  • Rin says:

    Wow.. for once the results are GOOD! Lol, this totally makes me happy!!! ^^
    Congrats to Ha Yu, Michelle, Tavia, Wayne, & Raymond. I think they totally deserve it.
    I hope the upcoming year will be good as well ๐Ÿ˜€

  • iciel says:

    xD Yes!

    This year I’m satisfied with TVB’s awards. Ha Yu and Michelle totally deserve it. Wayne Lai and Tavia deserve the award too. Well, Ray didn’t win an award this year, but I hope to see him win best actor next year ๐Ÿ˜€

    Although all the awards (again) went to MR casts, I’m quite happy. Too bad Roger and Kevin didn’t have any award despite their outstanding performance in Last One Standing. ๐Ÿ™

  • rachel says:

    i’m so happy with the awards results!!! so glad that ha yu won the best actor award because of all the attention ray gets but that’s okay since he got an award too. and for tavia! yay for her too!! ๐Ÿ˜€ she definitely deserves it! ๐Ÿ˜€ i think everybody who got an award deserves it and the results were actually nice ๐Ÿ˜€

  • vivi says:

    prinxess19, what do you mean by “so glad that TVB didn’t rig the results to give it to Kevin?” Are you saying Kevin doesn’t deserve an award? I felt Raymond did an excellent job portraying his character, but Kevin did equally well demonstrating his character in Last One Standing. Frankly, Raymond’s character was flat; we don’t see much change in him. However, Steven in Journey Called Life totally broke down in the end; it really put his acting skills to the test. Kevin in Last One Standing was exceptional; it’s probably his best performance thus far. I believe if it wasn’t for of all the hype from Moonlight Resonance and its convenient time slot, other series could have had a better chance in winning awards, series like A Journey Called Life, War of In-Laws II, Last One Standing, & D.I.E. I felt the storyline for Moonlight Resonance could be better; some parts seem exaggerated and the ending was a tad unrealistic; acting-wise, it was great because of the veterans plus Tavia. Overall, I disagree with your comment on “rigging it for Kevin.” The statement in general seems like an attack on his professionalism as an actor, which is a bit rude and disrespectful. He and a few others could have won favorite male or popularity.

  • stephy_ says:

    haha so satisifed with the results!

    however,

    wasnt Claire Yiu on the nominees list for Speech of Silence for best supporting?

    did she get kicked off or something..

    that’s not fair.. ._____________. i actually like her! she deserves an award!

  • Summer says:

    ya .. me too, tat nite, i online late is just to know the result, and after knowing all the result, i sleep so sweetly..haha..cos, Tavia got the awards..majority, the awards..i feel they deserve it.. esp, Tavia, HA Yu, Wayne LAi, Michelle Yim, Lee Sze Kei , Wong Jo Lam and NAncy Wu..
    they really deserve the awards..

    To Ray,not to say critize him.. but his awards, the TVB.com i feel,he deserve the awards, cos he really alot of fans in tvb.com.. but to the Fav.Character..i dun really feel so..
    cos, after the show,his role being critize..and he got the awards Fav. Character, abit weird lo..

    any way, over all..is great..and Moonlight Resonance, did got the Best Series…tats great..

    Huray to all Winners..

  • kinki says:

    I guess there were no ‘big’ surprises/disappointments this year.
    However, I have some queries/arguments in mind:
    (no offense intended to anyone, the following is just my thoughts and opinions)

    1. To me, veterans are always not lead actors/actresses. I mean most, if not all, are all very good. But they are just NOT lead actors/actresses. Although some of those characters might have a lot of screen times (especially those in HOG and MR) since it’s such a big hit, they are always supporting actors/actresses to me.

    I mean, I agree Ha Yu and Michelle Yim are really outstanding in MR but they are just no THE leading actors/actresses (to me, Moses Chan and Raymond Lam are) Tavia Yeung is no supporting actress either.

    2. When did Tavia become a “supporting actress”? I mean, if Moses Chan’s categorized as a “lead actor”, and Tavia’s paired up with him in the series, why shouldn’t Tavia be placed in the same level of category as “lead actress”.

    I mean, I am happy with all the winners and stuff. But I think TVB should work harder in ‘categorizing’ the actors/actresses and its awards.

    Last but not least, Wong Cho Lam ROCKED with his thank you speech! =P

  • theresa says:

    this year i think the results are really good, the actors and actress who got the awards really do deserve it, but its a shame roger didnt get anything for the last one standing, which its a ashame cause he was really good in it, the fact that he doesn’t normally act the bad guy, he really wos good, same with kevin, cause i dont normally watch him, but in this film he wos really good. TVB should add a category in the best evil person, its so hard to be the most hate person in a serie…. wot do u guys think????

  • JJL1990 says:

    Good On Paul Chun on winning that award i’ve been watch his great acting since i was young well deserved and finally Wayne Lai get an award even its best supporting its still a good award as without supporting actors the shows would not be as great

  • Prinxess19 says:

    To vivi, I didnt that. I heard that TVB was going to rigged the results to give most popularity in terms of blog to Kevin since Kevin was having some bad publicy with Charmine lately. I didnt mean he wasnt deserving as an actor. Sorry for the miscommunication.

  • qing says:

    i agree with u that kevin performance in Last One standing is more deserving of the best actor award than the performance in UTCOL. ๐Ÿ™‚ and YAY for wayne lai!!! he really deserves this award!!! so many pp are happy for him! ๐Ÿ˜€

  • lalalal says:

    it was funny when dodo keeps saying that everyone doesnt care about liza wang XD

  • aa says:

    i’m happy with all the awards..except for myolie’s!!! it’s awful

  • fox says:

    Summer, Fung wasn’t being criticized for his performance in MR.

    vivi, the name of this award is: Most Favourite Character. Favourite Character is a role that being favoured by the audience.

  • chibi says:

    Yes, I stayed up till 1.30am and was dying to sleep, but just couldn’t wait to find out who the awards went to!

    I’m generally happy for the winners, except a little annoyed by some unworthy actors who got nominated in top 5… *cough* Toby *cough* Him Law *cough* kate *cough* sharon *cough*….

    yay for Ha Yu, yay for Michelle.. yay for Raymond and yay for Wayne =D

  • chibi says:

    hey, it seems Lee See Kei changed dress from jade to red and back to jade after the awrads ^^;; How come she gets to change dress? lol

  • lalala says:

    aa – agree with you, myolie’s fashion isnt that good == maybe coz she dresses more weird compared to others, so she got it? lol

  • 'Muff says:

    Lol. I’m sort of sad that Roger didn’t get his LOS character nominated in anything. T_T His acting in there was really good.

  • ;D says:

    yay for raymond lam! he won two awards! ;D a pity he didn’t get best actor, but i’m sure he’ll get it next year or soon ;D

  • carmen says:

    did anyone like notice paul chun’s son =p he was so hot man LOL
    I feel happy for Wayne Lai he totally deserved that award, he’s a great actor ! (:

  • jse says:

    Yeah, paul chun’s son was kinda hot and his daughter was pretty too

  • Eileen says:

    i’m also very happy with the results…but of course, all those finalist are really good…=)…charmaine din get any award but i dun like her being paired with kevin during last thursday anniversary…i think nikki is a better pair for kevin…on-screen lover mah….

  • xox says:

    if Toby had won anything it would have been super dissapointing and probably rigged. Nancy and Selena would have to win before Toby. Elaine Yu would have to win before Toby. honestly.

  • KTVB says:

    To chibi: I wonder why too lol

    To Muff: Yea..it would have been good if he was nominated for his role in LOS for Best Actor than DIE (not that I’ve seen DIE though), but I still believe its because of the high ratings of DIE he was nominated there instead.

  • eigna says:

    i like charmaine being paired up wif kevin at FH2..

  • eigna says:

    Congrats to ray for wining Best Actor[Master Of Tai Chi] at 13th Asian Television Awards 2008,even though he didn’t win any award at TVB 41st Anniversary Award.

  • sugar says:

    me posting now it kind of late…but it’s weird, how did they know what myolie was going to wear? or were they on about what she wore throughout her tvb career? it sounds weird, haha.

  • TVB says:

    Johnson Lee should win the Most Improve Actor =(

  • Post a Comment!

    XHTML: You can use these tags:
    <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>